pokud sháníte náhradní díly (dále jen ND) na zemědělské i automobilové nápravy je dobré mít přiraveny tyto informace:
Otypování nápravy a jejího výrobce
- provedeme nejjednodušeji podle těchto parametrů:
u náprav zemědělských vyráběných v rámci RVHP a mladších i nových náprav výrobce ADR, COLAERT ESSIEUX.
- šíře brzdové čelisti, materiál z kterého je vyrobena (plech, litina, hliník) a způsob uchycení brzdového obložení (nýtovné, lepené)
- vnitřní průměr brzdového bubnu, počet otvorů pro kolové šrouby, zda je buben samostatný či v jednom odlitku s nábojem, popřípadě vnější povrch bubnu ( hladký, vlnitý)
- víčko náboje, materiál z kterého je vyroben (plast, plech, litina), jeho způsob uchycení (narážecí, na šroubky) a také nápis uvedený na víčku (většinou logo výrobce)
- u náprav pro automobilové přívěsy a návěsy ( BPW, SAF HOLLAND ) je velmi dobré mít číslo nápravy ze štítku uprostřed nápravnice.
Doporučujeme dopravcům si tato čísla opsat hned jakmile přípojné vozidlo zakoupí. Číslo nápravy má cca 10 číslic a po něm následuje číslo sériové, které má v kódu informaci o datumu a pořadí kdy byla tato náprava sestavena.
Když u těchto náprav štítek chybí je posledni možnost opsat číslo vyražené na nápravnici pod pravým víčkem ve směru jízdy.
U těchto náprav lze podle čísla nápravy zjistit veškeré ND této nápravy. Nezjistíme podle něj pérování nápravy uchycení pera a animěchy pérování.
- pružina čelistí se identifikuje podle typu brzdy
- brzdové obložení se identifikuje podle typu brzdy
- brzdový klíč se identifikuje podle typu brzdy, ale je nutné změřit jeho celkovou délku , průměry a vědět způsob přenosu síly mezi brzdovým klíčem a brzdovou pákou ( na tisícihran, 20 drážek, 37 drážek, 10 drážek, čtyřhran s kroužkem, který má boční ozubení) u automobilových náprav je nutné upřesnit zda se jedná o levý nebo pravý, nebo tvar vačky brzdového klíče připomínající písmeno .:S:. nebo .:?:.